vrijdag 23 januari 2015

Manos Verdes genomineerd Duurzaamste hovenier 2014



2015

Het nieuwe jaar is al weer bijna een maand oud. Normaal gesproken is januari voor mij een maand om rustig mijn administratie op orde te maken, het gereedschap weer in orde te maken en voorbereidingen te treffen voor het nieuwe tuinseizoen.


Dit jaar heb ik het al direct heel druk met het maken van ontwerpen, het geven van tuinadvies en andere werkzaken. Misschien komt het door het thema ‘Groei’ dat ik, zowel op zakelijk als persoonlijk vlak, voor 2015 heb gekozen? Of komt het doordat we tot nu toe opnieuw geen echte winter hebben en alles door blijft groeien?

Joost van der Spek
Nominatie

Het jaar is ook heel positief begonnen. Manos Verdes is één van de drie genomineerde bedrijven voor de benoeming tot Duurzaamste Hovenier 2014. Deze prijs wordt dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt door Innogreen VOF; organische bemesting en bodemverbetering en TPK Media Partners vakbladen voor de gehele tuinbranche.
Tijdens de tuinbeurs Tuinidee die van 26 februari tot en met 1 maart in Den Bosch is, wordt de winnaar bekend gemaakt. Daar wordt ook de duurzaamste tuin bekend gemaakt.Voor deze prijs zijn drie leden van de Wilde weelde genomineerd.
Ik ben al mijn klanten dankbaar, zonder jullie was deze nominatie niet mogelijk. Zodra bekend is wanneer de uitreiking plaats vindt dan laat ik dat zeker weten.  

jaar van de bodem

Jaar van de bodem

2015 is ook het jaar van de bodem. Een gezonde bodem is belangrijk voor een gezonde tuin, maar ook voor de mens zelf is een gezonde voedingsbodem van belang. In latere nieuwsbrieven kom ik hier nog op terug. Wist je dat het voor de bodem in de winter van belang is deze met rust te laten? Laat ook blad wat in de borders ligt, rustig liggen. Dit is een natuurlijke afdeklaag en een schuilplek voor insecten.
Lage Btw tarief  
Profiteer nog tot 1 juli 2015 van het lage Btw tarief van 6 % op arbeidsloon voor tuinen ouder dan 2 jaar. Na 1 juli wordt de Btw verhoogd naar 21 %.
Groene groet,
Joost van der Spek
Lid van Wilde Weelde


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten